PMO tanácsadás

A PMO angol mozaikszó, projektirodát jelent, a Project Management Office kezdőbetűiből áll össze. Nagyobb szervezeteknél „projektmenedzsment központ”-ként funkcionál. A PMO kialakításának többféle típusa ismert szakmai körökben, kettőt emelnék ki ezek közül. Az egyik a stratégiai-vállalati szintű PMO, amely a szervezeti projektműködés fejlesztéséért, a stratégia projektportfólióba való lebontásáért felel, a másik pedig egy operatívabb PMO, amelyet nagy komplex programok esetén hoznak létre és a programvezetői csapatot, valamint a munkájukat támogató szakembereket foglalja magába. A PMO megléte egyfajta szervezeti érettséget is mutat, azonban cégenként eltérhet az, hogy milyen szinten van kialakítva, milyen befolyással, és felelősségi körrel ruházzák fel. Angolszász cégeknél különösen erős a projektszemlélet, így szerencsés vagyok, hogy a British American Tobacco-nál és a Vodafone-nál eltöltött 9 év alatt komoly kiképzést és tapasztalatot szereztem ezen a speciális szakterületen.

  • Kinek szól a PMO tanácsadás?

    Projekt- és programiroda vezetőknek, projektportfólió menedzsereknek és programigazgatóknak nyújtok teljes körű projekt-, program és portfóliómenedzsment tanácsadást, amibe beletartozik a projektszemlélet kialakítása a szervezetben, projektek és programok indításával kapcsolatos tanácsadás, már futó projektek állapotának felmérése, a projektben érintett felsővezetők bevonásával kapcsolatos tanácsadás, projekttervezési műhelymunka lebonyolítása, és a szervezeti vagy operatív projektportfólió kialakítása.

  • Hogyan dolgozom PMO tanácsadóként?

    Miután az illetékes vezetővel, vagy a feladatra delegált felelőssel átbeszélem a szervezeti projektkultúra és/vagy az érintett projekt/program aktuális állapotát, akciótervet készítek a lehetséges lépésekről, amelynek része a diagnózis felállítása, a folyamatok kidolgozása és megvalósítása. Egyénileg dolgozom, de szükség esetén egyéb szakemberek bevonását is vállalom.

  • Mennyiért dolgozom és hol?

    Céges megrendelés esetén az ár egyedi megállapodás tárgyát képezi, a helyszínt a megrendelő biztosítja. Kérem, vegye fel ez ügyben velem a kapcsolatot.

  • Miért engem válasszon?

    Vállalati programiroda vezetőként a British American Tobacco helyi és regionális szervezeteiben jelentős tapasztalatot szereztem arról, hogyan kell stratégiai és operatív projektportfóliót kialakítani, szervezeti projektkultúrát fejleszteni, és a vezetők projektszemléletét erősíteni.
    A magyar Vodafone-nál évekig tagja voltam annak a szakmai csapatnak, amely a vállalati projektportfólió folyamatának kidolgozásáért és felügyeletéért felelt, beleértve az éves költségvetési tervezés folyamatát, a projektek döntéshozói előkészítését a vezetőségnek, valamint a projektek státuszjelentését.
    A nagyvállalati tapasztalatokon kívül fél tucat civil és kkv szektorban dolgozó szervezetnek is végeztem külsős tanácsadóként ilyen jellegű szakmai munkát.

    Vissza a Menedzsment és Tanácsadás főoldalra.

Kapcsolat